VÅR SEMESTER 2011

Fredagen den 12 augusti

, I måndags var vi på Furuviksparken. Det var en jätte fin park med djur, tivoli och bad. Precis lagom stort. Vi tittade på apor, sköldpaddor, ormar, alpackor, kameler mm. Leonard älskade tivolit och åkte allt han fick UTAN oss, han skulle åka själv! Han testade även badet men det var lite för kallt så det blev ett snabb bad. Med hem till campingen hde vi en väldigt trött kille.

På tisdagen packade vi ner tält och all packning och vände bilen mot Järvsö. På de 16 milen bytte naturen skepnad från åkerlandskap till bara skog, skog och lite mer skog. Utanför Bollnäs pausade vi på ett mysigt ställe som hette "Trä slottet". En gammal stor trägård med cafe, hantverk och en stor lekpark för barnen. I ladan hade inrett ett rum med kuddar och lianer, "skit kul" sa Leonard. Skit är hans nya favorit ord . Sedan åkte vi resten av vägen till Järvsö. Där åkte vi hem till CAmilla och hennes familj och fick campa i deras trädgård. Skit mysigt:tyckte Leonard. På kvällen åkte vi och tittade på TellMa.

Fortsättning följer.....

Söndagen den 7 augusti

Igår, lördag, packade vi ihop våra saker i lillstugan och staädade efter oss. Sedan blev det ett skönt bad innan lunch som bestod av hamburgare med bröd och pannkakor till dem som föredrog det. Vid 4 tiden bar det av med båt in mot Dalarö för att sedan fortsätta vår semester. Nästa mål var Hasse och Gunilla i Södertjära (de som köpt Gossen av oss i våras). Det var jätte trevligt att få träffa dem igen och att få hälsa på Gossen. En häst kan inte ha det bättreå det känns så bra att ha lämnat honom dit. Hasse rider honom och har även kommit igång med körningen och allt går så bra. Vi fick god mat på kvällen och fick övernatta inne hos dem.

Idag, söndag, åkte vi från Södertjära vid middag och ställde kosan mot Gävle och Furuviks camping. Det har regnat hela dagen men tältet har kommit upp och vi har fått lagat mat. Men enligt väderprognosen så ska det sluta regna ikväll och imorgon ska det bli fint igen. Då ska vi gå på Furuviksparken. Nu ska jag diska medans Anders o Leonard inspekterar campingen.

Så med andra ord har vi det kanon bra!!!
Kraaaaam

Fredagen den 5 augusti

Ännu en fantastisk dag på denna underbara kobbe har nått sitt slut. Man är så gott trött efter en dag här. Man är ute hela tiden, upptäcker, badar, leker och äter, ja till och med diskar ute. Man blir så lugn här. Så idag har vi inte gjort så mycket förutom att bada och bara ta det lugnt. På kvällen kom Tim ut till ön och vi firade honom med god mat och tårta. Leonard ser upp till Tim och vill ha all hans uppmärksamhet. Och det får han oxå en bra stund, goa Tim!!
Nu är även mina ögonlock tunga så vi hörs imorgon igen.

Kram & Go´natt!!

Torsdagen den 4 augusti

När vi vaknade idag och öppnade dörren på vårt krypin så sken solen och man hör vattnet klucka. SÅÅÅÅ härligt. Frukost på altanen och sedan bad!! Här är ca 20 grader i vattnet. Riktigt skönt! Alla utom jag åkte båt in till Dalarö för att göra några ärenden. När de kom tillbaks så käkade vi grillad korv med bröd. Efter maten vilade vi allihop. På kvällen grillade vi lax, underbart gott. En underbar dag på ett underbart ställe med underbart sällskap......GÄSP!

Natti natti

Onsdagen den 3 augusti

Vi vaknade i lugn och ro, åt en go frukost med de stora "barnen" och svärmor som ska vara kvar hemma och hålla ställnigarna. Bilen var färdigpackad så vid 11 tiden rullade vi ut från gården. Jag har alltid lite ågren när vi åker hemifrån. Jag både vill åka och bli hemma på samma gång, . Men som tur är så vänds det snabbt till förväntan. Man behöver komma hemifrån ett tag. Trafiken var lugn så förutom ett snabbt stop vid en mack i Borås körde vi i ett sträck till Gränna. Leonard är så himla duktig i bilen. I Gränna käkade vi medhavd matsäck och badade. Sedan bar det av igen och allt flöt på så i Nyköping körde vi in i Mc Driven och sedan rullade vi på till Dalarö. Där mötte Kenneth upp oss med båten och så bar det av ut till Österglokob. Ett riktigt paradis utanför Dalarö. Väl framme så blev det god mat och vin. Vi inkvarterade oss i "lillstugan" och kröp trötta och nöjda ner i sängen.